لازانیا راگو گوشت قارچ به روش خشک ترد
نوشته شده توسط : alipour

غذای خوشمزه و آسون و بسیار پر طرفدار ، حال اگه دردسراش کمتر باشه که برای آشپز هم خیلی بهتره ، خط مش معمول و رول لازانیا رو پیش از این داشتیم و حال اینبار سوای جوشوندن لازانیا درستش می کنیم باشد تا رستگار شویم و خیلی آسونتر لازانیا رو تو سفره میل نمائید .

 

مواد
اضطراری : لازانیا
نیمه آماده یک بسته بزرگ راگوی
گوشت یا این که گوشت چرخ گردیده ۲۰۰ گرم پنیر
موتزارلا ۲۰۰ گرم آویشن
و فلفل شیر
یکسری قاشق


مواد
ضروری سس بشامل یا سس سفید : شیر
۴پیمانه آرد
۴ قاشق کره
۸۰ گرم پیاز
کوچک ۱عدد میخک
۳ عدد برگ
عطر یک عدد نمک
فلفل جوزهندی
آویشن


نحوه
تنظیم : اولیه راگوی گوشت و سس بشامل رو مهیا می‌کنیم ولی هر دو رو پاره ای راحت برمیداریم .

 راه اندازي فست فود

اول سس سپید رو فراهم می کنیم ، پیاز رو پوست می گیریم و با میخک برگ رایحه رو به پیاز وصل می کنیم و پیاز رو داخل شیر میندازیم .
ظرف
شیر رو روی حرارت اندک می گذاریم تا هم طعم ی پیاز و برگ بو و میخک به شیر برود و هم شیر بجوشد! کره
رو توی تابه ریخته و آب که شد آرد رو بیش تر می کنیم ، مقداری تفت می دهیم و بوی خامی آرد که رفت شیر رو کم کم بیشتر می‌کنیم و سریع هم میزنیم ، رنگ آرد اصلا عوض نشه تا سس سفید داشته باشیم نه زرد! نمک
و فلفل و آویشن و پاره ای جوز هندی اضافه می کنیم و سس وقتی به غلظت رسید از روی حرارت برمیداریم و روی سطحش نایلون میکشیم تا شیوه نبندد!


در
تابه ای کوچک ۲قاشق روغن ریخته و قارچ رو بیش تر می‌کنیم و روی حرارت بالا سرخ می کنیم! برای سس گوشت و قارچ ، پیاز رو ریز میکنیم یه خرده که سبک شد گوشت رو طولانی تر می کنیم و سرخ که شد سیر رنده گردیده رو اضافه می نماییم و مقداری بعد رب گوجه و سس فلفل و ادویه و نمک و آویشن رو اضافه می کنیم ، قارچ سرخ شده رو ادغام می‌کنیم و از روی حرارت برمیداریم .
داد میزد رو روی ۱۸۰ سکو می گذاریم .
برای مهیا کردن لازانیا ظرف ترجیحا مستطیل رو برداشته و کف ظرف رو یه خرده سس سفید میمالیم .
ظرف
بیداد می کرد رو با روغن زیتون چرب می کنیم و یک سطر صفحه ی لازانیای خشک میچینیم
شیوه
تهيه لازانيا با سس سفيد روش
تهيه لازانيا با سس سفيد
راه و روش یک لایه سس گوشتی رو میریزیم .

سس
لازانیا سس
لازانیا
روی سس گوشتی سس سپید میریزیم و خیلی کم پنیر میریزیم .

روش
تهیه و تنظیم سس لازانیا
مجدد
یک لایه لازانیا میچینیمو
سس
بشامل لازانیا
تمام لایه ها رو میچینیم تا تموم بشه ، اتمام عمل سس گوشتی رو میریزیم و خط مش سس سپید رو کامل پخش میکنیم .

روش
تهیه و تنظیم راگو با گوشت چرخ کرده
تمام پنیر رو روی لازانیا پخش میکنیم ، در بین لایه ها از یه خرده آویشن به کار گیری می کنیم .

پخت
لازانیا فارغ از فر
برای پخت بهتر از محیط ظرف چندین قاشق شیر میریزیم ، زیاد نمیریزیم زیرا توی بی داد می کرد شیر میجوشه و بالا میاد پس دوچندان نریزین ، این سبب ساز پخت خوبتر میشه .

طریق
تنظیم لازانیا در مایکروفر
لازانیا رو توی بی دادمیکرد که روی ۱۸۰ رتبه گرم کردیم میذاریم تا کاملا آزمایش بشه و بپزه احتمالا برای ۵۰ دقیقه بستگی به گرمای فریاد میزد داره .
از
داد میزد درمیاریم و آن گاه از ۱۰ دقیقه برش میدیم و سرو میکنیم
روش
تهیه و تنظیم لازانیا در مایکروفر
نکاتی
برای درست کردن لازانیا : ۱ . در حالتی که می خواهید ورق های لازانیا در حین جوشاندن در آب به نیز نچسبند ، کمی روغن و نمک درون آب جوش بریزید .
۲ . هنگام جوشاندن لازانیا در قابلمه ورق ها را به امداد یک قاشق چوبی یا این که کفگیر به آرامی جنبش دهید تا به نیز نچسبند .
۳ . هنگامی که می خواهید ورق های لازانیا را آبکشی نمایید مطلقا آب سرد روی آن‌ها بریزید ، این عمل سبب ساز می شود حرارت باطن ورق های لازانیا اندک شود و در حین پخت ، ورق ها خمیر نشوند .
۴ . برای اینکه بعد از آن از آبکشی ، ورق ها به هم نچسبند ، آنها را یا این که روی حاشیه آبکش فلزی آویزان نمائید یا این که یک حوله منزه پهن نمایید و ورق ها را روی حوله قرار دهید ، این عمل سبب می شود ورق ها هنگام استعمال به ظرف نچسبیده و خرد نشود .
۵ . در صورتیکه می خواهید لازانیای شما رژیمی باشد ، هنگام مهیا کردن لایه های لازانیا ، به جای این که در هر لایه ، پنیر بریزید ، در مرحله انتها فقط روی مواد پاره ای پنیر بریزید ، از پنیرهای رژیمی هم می توانید به کارگیری کنید .
۶ . برای این که ورق های لازانیا آن‌گاه از پختن به ظرف نچسبد و به راحتی جدا شود ، کف ظرف و دیواره های آن را با مقداری روغن چرب نمائید .
۷ . در امر کلیدی لازانیا از گوشت چرخ کرده برای تهیه و تنظیم مواد درون آن به کار گیری می شود اما برای تنوع در طعم لازانیا ، می توانید آن را با مواد متفاوت صحیح نمائید .
۸ . خوب تر هست ترتیب قرار گرفتن ورق های لازانیا در ظرف به رخ حصیری باشد ، یعنی یک لایه ورق های لازانیا را به رخ عمودی داخل ظرف قرار داده و سپس از قرار دادن مواد روی آن ، لایه بعدی را به فیس افقی روی مواد قرار دهید ، این عمل سبب ساز می شود مواد از لابه‌لا به لای ورق ها نریزد .
۹ . معمولا در بسته بندی های لازانیا یک یا دو بسته کوچک ادویه های مخصوص لازانیا قرار دارااست ، این ادویه جات را می توانید در مرحله پایان روی مواد بریزید ، در رخ رغبت می توانید از ادویه جات قضیه عشق تان مثل چاشنی کاری یا این که ادویه های دیگر استفاده فرمایید .

 

سس
لازانیا سسی که برای لازانیا استفاده می شود دو دسته است : سس سفید و سس قرمز رنگ .
برای هر جور لازانیایی که فراهم می شود یک سس کافی می باشد . بسته به دسته ذائقه و موادی که در لازانیا به کار گیری می کنید می توانید سس را انتخاب نمائید .
برای تهیه و تنظیم سس سپید از کره ، آرد ، شیر و در صورت تمایل یه خرده خامه استعمال می شود که با ترکیب کردن و قرار دادن آنها روی حرارت ، سس سپید لازانیا مهیا می شود .
برای سس قرمز رنگ از رب گوجه خارجی ، سیر رنده شده ، مقداری سبزی معطر کم آب ، آب و در چهره رغبت گوجه خارجی رنده گردیده استفاده می شود . این سس هم روی حرارت درست می شود .
به طور کل ، لازانیا امر پخت مشقت بار و پیچیده ای ندارد .
معمولا آن را با هر موادی که در دسترس می‌باشد می توانایی درست کرد ، کافی میباشد یک بسته لازانیا و یه خرده پنیر تهیه نمائید ، بقیه مواد در یخچال و یخچال فریزر موجود است!


سوال : ﻳﻌﻨﻲ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﻴﭙﺰﻩ ؟ ﺣﺘﻤﺎ اﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﻴﻜﻨﻢ .
جواب : ﭼﺮا ﻧﭙﺰﻩ ﻧﻮﺵ ﺟﺎﻥ .

 

سوال
: نظر شخصیتون راجع به این مدل پخت چیه ؟ به نظرتون لازانیا آبکش شده بهتره یا کم آب ؟؟ پاسخ : اﻳﻦ ﺑﺮﺵ ﺧﻮﺏ و ﺗﻨﻮﺭﻱ ﺗﺮﻱ ﺩاﺭﻩ اﻣﺎ اﮔﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﻧﺮﻡ میخوای نیم ﺳﺎﻋﺖ اﻭﻝ ﺭﻭﺷﻮ ﺑﭙﻮﺷﻮﻥ .

نحوه
تنظیم لازانیا
لازانیای خوشمزه و ترد با برشی تمیز خواهیم داشت .
به این روش لایه های لازانیا بی نقص مشخص و معلوم هشت و کمی ترد تر میشه .
به به دهنم آب به زمین خورد .
لازانیا پزون خوش بگذره .





:: برچسب‌ها: تجهیزات فست فود , راه اندازی فست فود ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: